domingo, 14 de mayo de 2017

Plànol de la llar d'infants

Requisits normatius dels edificis escolars infantils:

Ordres d'11 de maig i 1 de juny de 1983, i 1 d'agost de 1984.
Actualment derogada

Reial decret 132/2010, de 12 de febrer:

Es una normativa estatal per la qual s'estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen els ensenyaments de segon cicle de l'educació infantil, l'educació primaria i l'educació secundària obligatòria, que desplega el que preveu la LOE (llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació).

Decret 282/2006, de 4 de juliol.

És una normativa autonòmica per la qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil en Catalunya, són els següents:

  • Accés independent des d'un espai públic.
  • Les instal·lacions han de complir la normativa vigent en matèria de seguretat, higiene, sanitat i habitabilitat, accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques.
  • Com a mínim 3 sales una per cada tram d'edat (n'hi poden haver només 2 si un mateix titular té més d'una llar d'infants en el mateix municipi, amb un mínim de 30m2 per aula i amb un mínim de 2m2 per infant).
    • Sales destinades a infants de 2 anys:
      • Han de tenir un servei que sigui visible i directament accessible des de la sala i que disposi , com a mínim, de dos lavabos i dos inodors.
    • Sales destinades a menors de 2 anys:
      • Han de tenir àrees diferenciades per a facilitar la higiene i el descans dels infants.

  • Sala de preparació d'aliments o cuina: Diferenciada i suficient.
  • Pati al aire lliure:
    • 1, d'un mínim de 75m2, amb una superfície mínima de 2m2 per cada infant en utilització simultània.
  • Despatx:
    • Diferenciat, amb un mínim de 10m2 per a les tasques d'administració i les de coordinació docent. A les llars de 7 unitats o més hi ha d'haver dos espais diferenciats.
  • Cambra higiènica de personal que atén els infants:
    • ha de disposar , com a mínim, d'un lavabo, un inodor i una dutxa, ha d'estar separada i ha de ser independent dels espais i serveis utilitzats pels infants.


Plànol avançat dels ambients d'aprenentatge:





Plànol de la llar d'infants (Es tracta d'una referencia molt semblant fora d'escala)






Distribució de la llar d'infants:

Per poder treballar amb ambients d'aprenentatge s'han fet algunes modificacions.
A les aules hi ha menys taules per tal de que els infants hi puguin circular millor per els diferents ambients i deixar més espai per a aquests.
En el pati s'ha col·locat una casa de fusta per afegir l'ambient d'experimentació.

AULA P1: destinada als infants de 0/1 any, ja que està més allunyada del pati per tal de que els infants més petits estiguin més lluny dels sorolls. Disposa de una zona de descans i bany amb canviadors.
L'aula p1 té 50m2. Té finestres per a que entre llum natural i una bona ventilació.

AULA P2: destinada per als infants d'1/2 anys. Amb sortida directa al pati i finestra. Disposa de un bany amb dos inodors i dos lavabos. La porta de entrada es troba al passadís, i també té una finestra per a que entri més llum.

AULA P3: destinada per als infants de 2/3 anys. Amb sortida directa al pati i finestra. Disposa de un bany amb dos inodors i dos lavabos. La porta de entrada es troba al passadís, i també té una finestra per a que entri més llum.

El bany per als educadors està al passadís, té una dutxa, un lavabo i un inodor.

Hi ha una sala d'administració, on es troba la documentació del centre i on es realitzaran reunions individuals amb els pares o tutors dels infants, així com reunions entre docents.
A la sala d'usos múltiples o sala polivalent es realitzaran funcions (nadal, carnestoltes, etc.), activitats de gran grup i qualsevol altra activitats.
Totes les aules tenen il·luminació natural i una bona ventilació.
Les aules de P2 i P3 tenen accés directe al pati.
Hi ha una sortida d'emergència que té fàcil accés des de totes les aules de la llar.
El pati té unes bones dimensions (150m2), una zona de psicomotricitat i una zona destinada a ambients d'aprenentatge.
La cuina té una bona ventilació i està apartada de les aules dels infants.




Distribució dels espais d'aprenentatge en la llar d'infants:
  • L'ambient d'experimentació es troba ubicat al pati, dintre de una casa de fusta que s'ha col·locat.
  • L'ambient psicomotriu es troba a l'aula d'usos múltiples.
  • L'ambient artístic està ubicat a l'aula P3 distribuït per 4 zones d'aquesta aula.
  • L'ambient plàstic està ubicat a l'aula P2.

1 comentario:

  1. Hola me gustaria poder hablar con alguna del grupo paranproponeros un estudio trabajo soy profesor universitario en Alcoy y me interesaria ampliar mi correo personal kizombalcoy@gmail.com o al 644427226 por wsasap por favor gracias

    ResponderEliminar