lunes, 8 de mayo de 2017

Desenvolupament i progres dels infants


L'observació i documentació pedagògica es realitzarà, explorant les situacions educatives d'aprenentatges, mitjançant instruments vàlids i fiables, que ens permeti conèixer el desenvolupament de l'adquisició d'aprenentatges en l'infant.

Per observar el desenvolupament dels infants realitzarem un registre inicial, on observarem el infants la primera vegada que interactuen en els ambients d'aprenentatge.
La informació es recollira en una graella d'observació con la següent:

Registre primera vegada en l'ambient d'aprenentatge.
Data:

Nom de l'alumne: Edat:

Aula a la que pertany:

Educador que realitza el registre:

Si/No
observacions
Observa l'ambient?
SI □ NO

Busca suport de l'educador?
SI □ NO

Busca suport en altres infants?
SI □ NO

Juga en l'ambient?
SI □ NO

Manipula el material?
SI □ NO

Juga conjuntament amb companys o per el contrari o fa sol?
SI □ NO

Temps que passa l'alumne a l'ambient d'aprenentatge.
SI □ NO

Visita més d'un ambient d'aprenentatge?
SI □ NO

Te dificultats per realitzar les diverses activitat que ofereix l'ambient d'aprenentatge?
SI □ NO

Mostra curiositat per l'ambient?
SI □ NO

Gaudeix de les possibilitat que ofereix l'ambient?
SI □ NO

Respecta les normes de circulació i ús dels ambientes.
SI □ NO



En un diari de classe es portarà a terme un registre de cada alumne, on s'anotarà el pas dels alumnes per els ambients d'aprenentatge. Es tracta d'un instrument d'avaluació basat en el mètode d'observació que consisteix a anotar diàriament que ha passat a classes. Cada dia s'anotarà els ambients que hi visita i el temps que passa a cadascun d'ells.

Aquest registre es farà al diari que serà com el següent:
Diari d'ambients d'aprenentatge
Educador que realitza el registre:

Visita l'ambient / Nombre d'alumnes

Ambient d'experimenta-ció
Ambient Psicomo-triu
Ambient artístic
Ambient plàstic
observacions
Data:





Data:





Data:





Data:





Data:





Data:





Data:





Data:





Data:





Data:





Data:






Una vegada finalitzat el curs escolar s'emplenarà una graella d'observació final, on es respondran unes afirmacions amb valors numèrics del 1 al 5, on 1 serà el valor més baix i 5 el més alt.
La graella d'observació serà com la següent:


Graella d’avaluació final: Grupal

Escala d’avaluació de l’1 al 5. ( 1 molt poc), ( 2 poc), (3 normal), ( 4 bo), ( 5 molt bo).

Marc
Noa
Xavi
Eva
Joan
Laura
Mia
Ariadna

Observacions
Ha visitat tots els ambients, gaudeix i juga activament sense dificultats.


















Es relaciona amb els altres infants.


















Respecta les normes de circulació i ús dels ambientes.


















Mostra un augment de la seva autonomia.


















S’ha desenvolupat correctament a tots els ambients.

















Mostra preferències per un tipus d'activitat.









Manipula el material sense cap dificultat.









Ha assolit i incorporat al seu vocabulari noves paraules.









Expressa amb facilitat els seus sentiments.









Reacciona d'una manera pacifica davant de conflictes.










    Comparant la graella inicial i la graella final podem comparar si els infants han assolit les capacitats i els objectius que es busca aconseguir treballant amb els ambients d'aprenentatge.

No hay comentarios:

Publicar un comentario