L'observació
i documentació pedagògica es realitzarà, explorant les situacions
educatives d'aprenentatges, mitjançant instruments vàlids i
fiables, que ens permeti conèixer el desenvolupament de l'adquisició
d'aprenentatges en l'infant.
Per
observar el desenvolupament dels infants realitzarem un registre
inicial, on observarem el infants la primera vegada que interactuen
en els ambients d'aprenentatge.
La
informació es recollira en una graella d'observació con la següent:
- Registre primera vegada en l'ambient d'aprenentatge.Data:Nom de l'alumne: Edat:Aula a la que pertany:Educador que realitza el registre:Si/NoobservacionsObserva l'ambient?□ SI □ NOBusca suport de l'educador?□ SI □ NOBusca suport en altres infants?□ SI □ NOJuga en l'ambient?□ SI □ NOManipula el material?□ SI □ NOJuga conjuntament amb companys o per el contrari o fa sol?□ SI □ NOTemps que passa l'alumne a l'ambient d'aprenentatge.□ SI □ NOVisita més d'un ambient d'aprenentatge?□ SI □ NOTe dificultats per realitzar les diverses activitat que ofereix l'ambient d'aprenentatge?□ SI □ NOMostra curiositat per l'ambient?□ SI □ NOGaudeix de les possibilitat que ofereix l'ambient?□ SI □ NORespecta les normes de circulació i ús dels ambientes.□ SI □ NO
- En un diari de classe es portarà a terme un registre de cada alumne, on s'anotarà el pas dels alumnes per els ambients d'aprenentatge. Es tracta d'un instrument d'avaluació basat en el mètode d'observació que consisteix a anotar diàriament que ha passat a classes. Cada dia s'anotarà els ambients que hi visita i el temps que passa a cadascun d'ells.
Aquest registre es farà al diari que serà com el següent: -
-
- Diari d'ambients d'aprenentatgeEducador que realitza el registre:
- Visita l'ambient / Nombre d'alumnesAmbient d'experimenta-cióAmbient Psicomo-triuAmbient artísticAmbient plàsticobservacionsData:Data:Data:Data:Data:Data:Data:Data:Data:Data:Data:
- Una vegada finalitzat el curs escolar s'emplenarà una graella d'observació final, on es respondran unes afirmacions amb valors numèrics del 1 al 5, on 1 serà el valor més baix i 5 el més alt.La graella d'observació serà com la següent:
- Graella d’avaluació final: GrupalEscala d’avaluació de l’1 al 5. ( 1 molt poc), ( 2 poc), (3 normal), ( 4 bo), ( 5 molt bo).
MarcNoaXaviEvaJoanLauraMiaAriadnaObservacionsHa visitat tots els ambients, gaudeix i juga activament sense dificultats.
Es relaciona amb els altres infants.
Respecta les normes de circulació i ús dels ambientes.
Mostra un augment de la seva autonomia.
S’ha desenvolupat correctament a tots els ambients.
Mostra preferències per un tipus d'activitat.Manipula el material sense cap dificultat.Ha assolit i incorporat al seu vocabulari noves paraules.Expressa amb facilitat els seus sentiments.Reacciona d'una manera pacifica davant de conflictes. - Comparant la graella inicial i la graella final podem comparar si els infants han assolit les capacitats i els objectius que es busca aconseguir treballant amb els ambients d'aprenentatge.
No hay comentarios:
Publicar un comentario