domingo, 7 de mayo de 2017

Comunicació amb les famílies


A l'inici de curs, s’organitza una reunió amb les famílies de cada classe o nivell per informar-les sobre aspectes generals del centre i donar a conèixer els objectius i el programa de treball previst per al curs.
Aquesta reunió és la primera ocasió que tenen els tutors per reunir-se amb les famílies dels alumnes del seu grup-classe. És un moment adequat per començar a enfortir vincles amb la família i establir un clima de col·laboració entre tots.
Després d’aquesta primera reunió, més endavant, se n’organitzarà una altra per tal de poder parlar professors i pares sobre els infants, per veure com evolucionen, si estan duen a terme una feina conjunta a l’escola i a casa i si s’estan complint els objectius proposats a l’inici del curs.

A meitat de curs es farà de nou una reunió, on s'informarà als pares de com ha estat l'acceptació, per parts dels infants, dels ambients d'aprenentatge. Se'ls donarà dades de manera general d'aquests, dels aprenentatges que han fet els infants i de demés aspectes que els educadors hagen recollit informació.

Al finalitzar el curs escolar es realitzaran reunions de manera individualitzada amb cada família per informar del avenços que ha fet cada infant i com ha estat de beneficiós el treball mitjançant ambients d'aprenentatge.

La comunicació entre la família i l'escola és important ja que ens permet conèixer l'entorn proper facilitant el desenvolupament de l'infant. Per un bon desenvolupament de l'infant la família i l'escola ha de perseguir el mateixos objectius i treballar-hi conjuntament.

Durant el curs s'han d'establir unes reunions i entrevistes.


    Reunió inicial
És realitzarà una reunió inicial grupal amb els pares i mares. En aquesta reunió es tractaran els següents temes:

  • Presentació de les parts.
  • funcionament del centre i normes.
  • que són els ambients d'aprenentatge, com funcionen i quins avantatges té aquesta metodologia de treball.
  • Comunicació:
    • Espai privat en la pàgina web: disposaran d'una zona privada, a la qual accediran amb usuari i contrasenya, on podran visualitzar mitjançant càmeres web el que passant en la llar en temps real.

Entrevista

Entrevista individual amb les famílies a principi de curs per conèixer-se i establir el procés d'adaptació de l'infant.
Reunió Individual

A meitat de curs, en el segon trimestre, es realitzarà una reunió individual on es comentarà l'evolució dels infants, l'acceptació dels ambients d'aprenentatge i demés aspectes que els educadors hagin recollit informació.

Segona reunió grupal

Es realitzarà una segona reunió grupal, a meitat de curs per comentar aspectes generals, demanar implicació, resoldre dubtes, possibles conflictes i comentar de manera general com ha estat l'acceptació, per part dels infants, del ambients d'aprenentatge. etc.
Aquí també es pren en compte, si algun pare o mare vol participar de forma regular o diària en totes les activitats que realitzi el centre.


Reunió final individual

Els educadors es reuniran de manera individual amb els pares, comentaran el progrés i l'evolució dels seus fills.


Contacte diari

  • La "llibreta viatgera": Cada dia s'anoten els aspectes més rellevants, succeïts a l'aula i aporta informació les famílies sobre el dia a dia (menjar, jocs, migdiada, hàbits d'higiene, etc). Serveix també perquè les famílies transmeten informacions puntuals o successos que considerin rellevants.

  • A l'entrada i recollida dels infants, de manera informal per oferir informacions puntuals.

  • Panells informatius a l'entrada del centre o al passadís, amb informació variada i d'interès per a les famílies com per exemple xerrades.

  • Panells, murals, etc amb informació o fotos dels nens fent alguna activitat o amb alguna informació important del grup-classe com murals amb objectius a aconseguir per la classe, etc.
  • Zona privada, on podran accedir amb un usuari i contrasenya per visualitzar, mitjançant cambres web, el que està passant en temps real a la llar d'infants.

  • Els educadors disposaran d'alguna hora lliure per poder atendre a les famílies de forma més individualitzada en cas de necessitat.
Cronograma: Comunicació amb les famílies


Setembre
Octubre
Novembre
Desembre
Gener
Febrer
Març
Abril
Maig
Juny

Reunió inicial











Entrevista











Reunió individual












Segona reunió grupal












Reunió final individual












Contacte
diari













No hay comentarios:

Publicar un comentario