A
l'inici de curs, s’organitza una reunió amb les famílies de cada
classe o nivell per informar-les sobre aspectes generals del centre i
donar a conèixer els objectius i el programa de treball previst per
al curs.
Aquesta
reunió és la primera ocasió que tenen els tutors per reunir-se amb
les famílies dels alumnes del seu grup-classe. És un moment adequat
per començar a enfortir vincles amb la família i establir un clima
de col·laboració entre tots.
Després
d’aquesta primera reunió, més endavant, se n’organitzarà una
altra per tal de poder parlar professors i pares sobre els infants,
per veure com evolucionen, si estan duen a terme una feina conjunta a
l’escola i a casa i si s’estan complint els objectius proposats a
l’inici del curs.
A
meitat de curs es farà de nou una reunió, on s'informarà als pares
de com ha estat l'acceptació, per parts dels infants, dels ambients
d'aprenentatge. Se'ls donarà dades de manera general d'aquests, dels
aprenentatges que han fet els infants i de demés aspectes que els
educadors hagen recollit informació.
Al
finalitzar el curs escolar es realitzaran reunions de manera
individualitzada amb cada família per informar del avenços que ha
fet cada infant i com ha estat de beneficiós el treball mitjançant
ambients d'aprenentatge.
La
comunicació entre la família i l'escola és important ja que ens
permet conèixer l'entorn proper facilitant el desenvolupament de
l'infant. Per un bon desenvolupament de l'infant la família i
l'escola ha de perseguir el mateixos objectius i treballar-hi
conjuntament.
Durant
el curs s'han d'establir unes reunions i entrevistes.
Reunió
inicial
És
realitzarà una reunió inicial grupal amb els pares i mares. En
aquesta reunió es tractaran els següents temes:
- Presentació de les parts.
- funcionament del centre i normes.
- que són els ambients d'aprenentatge, com funcionen i quins avantatges té aquesta metodologia de treball.
- Comunicació:
- Espai privat en la pàgina web: disposaran d'una zona privada, a la qual accediran amb usuari i contrasenya, on podran visualitzar mitjançant càmeres web el que passant en la llar en temps real.
Entrevista
Entrevista
individual amb les famílies a principi de curs per conèixer-se i
establir el procés d'adaptació de l'infant.
Reunió
Individual
A
meitat de curs, en el segon trimestre, es realitzarà una reunió
individual on es comentarà l'evolució dels infants, l'acceptació
dels ambients d'aprenentatge i demés aspectes que els educadors
hagin recollit informació.
Segona
reunió grupal
Es
realitzarà una segona reunió grupal, a meitat de curs per comentar
aspectes generals, demanar implicació, resoldre dubtes, possibles
conflictes i comentar de manera general com ha estat l'acceptació,
per part dels infants, del ambients d'aprenentatge. etc.
Aquí
també es pren en compte, si algun pare o mare vol participar de
forma regular o diària en totes les activitats que realitzi el
centre.
Reunió
final individual
Els
educadors es reuniran de manera individual amb els pares, comentaran
el progrés i l'evolució dels seus fills.
Contacte
diari
- La "llibreta viatgera": Cada dia s'anoten els aspectes més rellevants, succeïts a l'aula i aporta informació les famílies sobre el dia a dia (menjar, jocs, migdiada, hàbits d'higiene, etc). Serveix també perquè les famílies transmeten informacions puntuals o successos que considerin rellevants.
- A l'entrada i recollida dels infants, de manera informal per oferir informacions puntuals.
- Panells informatius a l'entrada del centre o al passadís, amb informació variada i d'interès per a les famílies com per exemple xerrades.
- Panells, murals, etc amb informació o fotos dels nens fent alguna activitat o amb alguna informació important del grup-classe com murals amb objectius a aconseguir per la classe, etc.
- Zona privada, on podran accedir amb un usuari i contrasenya per visualitzar, mitjançant cambres web, el que està passant en temps real a la llar d'infants.
- Els educadors disposaran d'alguna hora lliure per poder atendre a les famílies de forma més individualitzada en cas de necessitat.
Cronograma:
Comunicació amb les famílies
Setembre
|
Octubre
|
Novembre
|
Desembre
|
Gener
|
Febrer
|
Març
|
Abril
|
Maig
|
Juny
|
|
Reunió
inicial
|
||||||||||
Entrevista
|
||||||||||
Reunió
individual
|
||||||||||
Segona reunió
grupal
|
||||||||||
Reunió
final individual
|
||||||||||
Contacte
diari
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario