La
llar d'infants tindrà infants des dels 4 mesos d'edat fins als 3
anys.
El
infants estaran dividits per grups d'edat, cada grup disposarà de la
seva aula de referència:
- Aula P1 – infants de 4 mesos a 1 any.El nombre d'infants de l'aula P1 serà de 8.
- Aula P2 - infants de 1 a 2 anys.El nombre d'infants de L'aula de P2 serà de 13 infants.
- Aula P3 - Infants de 2 a 3 anys.El nombre d'infants de l'aula de P3 serà de 13 infants.
No
només serà una agrupació homogènia d'edat, també compartiran
molts moments tots junts
en
el pati, el menjador, en la sala d'usos múltiples (heterogeni), etc.
Un
dels recursos que permet aportar diversitat en la forma de treballar
a l'aula, és l'agrupament dels estudiants, la qual cosa permet que
interaccionin de forma diferent i amb companys diferents.
Així,
és probable que s’ofereixi a tots els infants l'oportunitat de
treballar i participar segons les seves preferències, interessos i
potencial: escoltar, parlar davant d'un grup gran, parlar en grup
petit, fer les tasques personals, treballar amb un amic o amb un grup
de companys, etc.
És
important que els infants aprenguin i sàpiguen socialitzar i
treballar en diferents agrupaments; però, el més important és que,
a través d'aquesta varietat de formats, es pugui respondre a les
necessitats de tots els infants.
Formar
grups heterogenis consisteix a crear grups en els quals hi hagi
infants amb diferents capacitats, edats, races, sexes, cultures...
Aquests grups poden realitzar tasques en comú, de manera que aprenen
a organitzar-se, compartir coneixements i capacitats i arribar a un
bon resultat comú.
Aquests
grups poden ser establerts perquè aprenguin a treballar junts, però
també és interessant fer grups heterogenis perquè els infants
puguin conèixer i treballar amb diferents companys, que vagin rotant
i que participin en l'equip de companys amb diferents capacitats o
nivells d'aprenentatge.
Aquest
tipus de grup és molt recomanable quan es treballa en objectius
relacionats amb la solució de problemes i/o aprenentatge de
conceptes bàsics.
No hay comentarios:
Publicar un comentario