Proposta
d'ambient d'aprenentatge
En
aquest ambient, l'infant té moltes possibilitats de desenvolupar la
seva vena artística. Manipular tot tipus de materials, accedint a
aquest espai de forma lliure, l'ajudarà a potenciar la seva
creativitat i expressió, i a estimular les seves idees, emocions, la
seva imaginació i el seu pensament.
L'aula
disposarà d'un ambient càlid i acollidor, on els infants faran les
seves representacions artístiques: dibuixos, pintura plàstica,
ceres, aquarel·les llapis,llapis de colors, goma d'esborrar,
maquineta de fer punta, modelar plastilina o fer collarets amb pasta
de sopa.
Emprarem
materials reciclats, ampolles de plàstic, taps de suro, fulls de
diari i revistes, rotllos de paper de cuina o higiènic i d'altres
materials: pasta de sopa, llana, llaços, fil de pescar, fulls en
blanc per dibuixar, etc.
És
un ambient que mantindrem tot l'any i que els infants hi podran
accedir 4 dies per setmana, dues hores al matí i dues a la tarda.
L'aula
tindrà una prestatgeria amb diferents calaixos diferenciats per cada
material i a l'abast dels infants,on hi guardarem els materials que
necessitem, així l'infant podrà agafar el que necessiti a cada
moment.
En
un racó hi haurà un penjador de roba on cada infant i penjarà la
seva bata de pintar, abans de començar l'activitat per no
embrutar-se. Al costat del penjador hi haurà dues piques de lavabo
per agafar aigua, rentar els estris de pintura o rentar-se les
mans.
Hi
haurà 6 cavallets de pintor, un al costat de l'altre per que els
infants puguin pintar. I també en la paret hi haurà dues taules
plegables que utilitzaran per fer d'altres activitats,modelar
plastilina,collage o dibuixar.
La
riquesa de les diferents tècniques d'expressió plàstica i la
diversitat de materials, afavoriran el procés maduratiu de
desenvolupament de l'infant en aspectes: afectiu-emcionals, motrius,
intel·lectuals, de nivell de representació, la capacitat d'atenció
i les relacions socials.
Maqueta de l'ambient
d'aprenentatge
Material
Material
fungible
- Diferents tipus de papers (folis blancs, de colors, paper de seda, paper xarol, paper cel·lofana, diaris, revistes).
- Cartrons, botelles de plàstic, pots (material reciclable)
- Cinta adhesiva, cola, pegament.
- Gomes d’esborrar, maquinetes de fer punta, llapis de fusta, llapis de colors, ceres, pintura plàstica, aquarel·les.
- Plastilina de diferents colors, joc de motllos, ganivets de plàstic.
- Draps, palets de fusta, plats i gots de plàstic, punxons de plàstic, pinzells de diferents mides.
- Pasta de sopa, estovalles de paper, tovallons de paper, paper per embalar.
- Tisores, grapadora
- Reproductor de música.
- Cadires
- Taules
- Armari prestatgeria amb calaixos
- Cavallets de pintor
- Cistell de decoració.
Plànol
de la distribució de l’ambient d'aprenentatge
Distribució
de les zones:
L’ambient
consta d’una sola zona oberta repartida en dos àrees. La
superfície de la sala és de 50m2 amb bona il·luminació i
ventilació. Amb una zona de higiene, lavabos i penjadors per les
bates que els infants utilitzaran per pintar. Tot seguit hi ha la
porta d'accés al pati i dues finestres. L’àrea destinada a fer
manualitats consta de 2 taules rodones i 8 cadires.(els infants
podran treballar individual o amb grups, plastilina, dibuix,
collarets de pasta,etc. A la dreta i hi trobem l’àrea del
pintor,on hi han distribuïts 4 cavallets de pintor, on els infants
podran plasmar les seves pintures com si fossin artistes d’ofici. A
la dreta hi trobem un armari encastat a la paret amb diferents
calaixos i prestatgeries a l’abast de l’infant i on hi guardarem
tot el material ben distribuït i ordenat.
Procés de elaboració i realització de la maqueta
Ambient dissenyat i elaborat per Montserrat Carranza Mariné
No hay comentarios:
Publicar un comentario