viernes, 12 de mayo de 2017

Ambient d'aprenentatge de plàstica “De l’Art”

Proposta d'ambient d'aprenentatge

En aquest ambient, l'infant té moltes possibilitats de desenvolupar la seva vena artística. Manipular tot tipus de materials, accedint a aquest espai de forma lliure, l'ajudarà a potenciar la seva creativitat i expressió, i a estimular les seves idees, emocions, la seva imaginació i el seu pensament.

L'aula disposarà d'un ambient càlid i acollidor, on els infants faran les seves representacions artístiques: dibuixos, pintura plàstica, ceres, aquarel·les llapis,llapis de colors, goma d'esborrar, maquineta de fer punta, modelar plastilina o fer collarets amb pasta de sopa.
Emprarem materials reciclats, ampolles de plàstic, taps de suro, fulls de diari i revistes, rotllos de paper de cuina o higiènic i d'altres materials: pasta de sopa, llana, llaços, fil de pescar, fulls en blanc per dibuixar, etc.

És un ambient que mantindrem tot l'any i que els infants hi podran accedir 4 dies per setmana, dues hores al matí i dues a la tarda.
L'aula tindrà una prestatgeria amb diferents calaixos diferenciats per cada material i a l'abast dels infants,on hi guardarem els materials que necessitem, així l'infant podrà agafar el que necessiti a cada moment.

En un racó hi haurà un penjador de roba on cada infant i penjarà la seva bata de pintar, abans de començar l'activitat per no embrutar-se. Al costat del penjador hi haurà dues piques de lavabo per agafar aigua, rentar els estris de pintura o rentar-se les mans.
Hi haurà 6 cavallets de pintor, un al costat de l'altre per que els infants puguin pintar. I també en la paret hi haurà dues taules plegables que utilitzaran per fer d'altres activitats,modelar plastilina,collage o dibuixar.

La riquesa de les diferents tècniques d'expressió plàstica i la diversitat de materials, afavoriran el procés maduratiu de desenvolupament de l'infant en aspectes: afectiu-emcionals, motrius, intel·lectuals, de nivell de representació, la capacitat d'atenció i les relacions socials.




Maqueta de l'ambient d'aprenentatge

Material

Material fungible
  • Diferents tipus de papers (folis blancs, de colors, paper de seda, paper xarol, paper cel·lofana, diaris, revistes).
  • Cartrons, botelles de plàstic, pots (material reciclable)
  • Cinta adhesiva, cola, pegament.
  • Gomes d’esborrar, maquinetes de fer punta, llapis de fusta, llapis de colors, ceres, pintura plàstica, aquarel·les.
  • Plastilina de diferents colors, joc de motllos, ganivets de plàstic.
  • Draps, palets de fusta, plats i gots de plàstic, punxons de plàstic, pinzells de diferents mides.
  • Pasta de sopa, estovalles de paper, tovallons de paper, paper per embalar.
  • Tisores, grapadora
  • Reproductor de música.
Material estructural
  • Cadires
  • Taules
  • Armari prestatgeria amb calaixos
  • Cavallets de pintor
  • Cistell de decoració.

Plànol de la distribució de l’ambient d'aprenentatge




Distribució de les zones:

L’ambient consta d’una sola zona oberta repartida en dos àrees. La superfície de la sala és de 50m2 amb bona il·luminació i ventilació. Amb una zona de higiene, lavabos i penjadors per les bates que els infants utilitzaran per pintar. Tot seguit hi ha la porta d'accés al pati i dues finestres. L’àrea destinada a fer manualitats consta de 2 taules rodones i 8 cadires.(els infants podran treballar individual o amb grups, plastilina, dibuix, collarets de pasta,etc. A la dreta i hi trobem l’àrea del pintor,on hi han distribuïts 4 cavallets de pintor, on els infants podran plasmar les seves pintures com si fossin artistes d’ofici. A la dreta hi trobem un armari encastat a la paret amb diferents calaixos i prestatgeries a l’abast de l’infant i on hi guardarem tot el material ben distribuït i ordenat.


Procés de elaboració i realització de la maqueta







Ambient dissenyat i elaborat per Montserrat Carranza Mariné








No hay comentarios:

Publicar un comentario